Od 01.06.2025 r. nowy obowiązek zgłaszania ofert pracy przez pracodawców sektora publicznego

Print Drukuj

Od 01.06.2025 r. w związku z wejściem w życie ustawy z 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, niektóre instytucje będą zobowiązane do obowiązkowego zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca (dawna Centralna Baza Ofert Pracy).

Obowiązek ten będzie dotyczył w szczególności:

  • organów władzy publicznej;
  • organów samorządów gospodarczych i zawodowych;
  • podmiotów reprezentujących zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  • podmiotów reprezentujących państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  • podmiotów reprezentujących inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Nowe przepisy mają na celu usprawnienie dostępu do specjalistycznych ofert pracy dla osób poszukujących zatrudnienia.

Zachęcamy do zgłaszania ofert pracy za pośrednictwem portalu praca.gov.pl - link.

 

Powiatowy Urząd Pracy w Wolsztynie zapewnia pomoc przy zgłaszaniu ofert pracy.

Szczegółowe informację można uzyskać pod numerami telefonów:

68 347 12 95 w. 118, 119

lub osobiście w pokoju 12 w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Wolsztynie

 

 

Informacje o publikacji dokumentu