Wydawca treści

Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy


Dyrektor Powiatowego Urzedu Pracy w Wolsztynie

ogłasza nabór wniosków
o udzielenie dofiansnowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenie społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców
 

Termin naboru wniosków: od 28.04.2020 r. do 12.05.2020 r.

(wnioski złożone poza terminem naboru nie będą rozpatrywane)


  
WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „ Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy"

https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
 


Warunki ubiegania się o wsparcie

O dofinansowanie mogą ubiegać się pracodawcy będący mikroprzedsiębiorcami, małymi lub średnimi przedsiębiorcami, którzy:
  • odnotowali spadek obrotów gospodarczych w następstwie COVID-19, tj. zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym, obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w 2020 roku w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy roku 2019. Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych w przypadku, gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego
  • nie zalegali w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, FGŚP, FP lub FS do końca trzeciego kwartału 2019 roku
  • nie występują u przedsiębiorcy przesłanki do ogłoszenia upadłości, o których mowa w art. 11 lub art.13 ust.3 ustawy Prawo upadłościowe
  • zatrudniają  pracowników objętych wnioskiem

Wielkość dofinansowania:  w zależności od  poziomu spadku obrotów:
  • co najmniej 30% spadku obrotów – do wysokości połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika
  • co najmniej 50 % spadku obrotów – do wysokości 70 % kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne w odniesieniu do każdego pracownika
  • co najmniej 80% spadku obrotów – do wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne pracodawcy  w odniesieniu do każdego pracownika
Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.


 
Wniosek o dofinansowanie należy złożyć do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na:
  •  siedzibę przedsiębiorcy lub
  • miejsce wykonywania pracy przez pracowników.
 

Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
 
 

Wnioski można składać: 

1. Drogą elektroniczną - w tym celu :
  • wejdź na portal: praca.gov.pl
  • wybierz opcję „Wniosek przedsiębiorcy o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (PSZ-DKWP)",
  • wybierz z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Wolsztynie",
  • dalej postępuj zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie,
  • PAMIĘTAJ by do wniosku wypełnianego elektronicznie dołączyć następujące dokumenty: umowę o przyznanie dofinansowania zapisaną w formacie PDF wraz z wymaganymi załącznikami, kalkulator spadku obrotów wraz z kalkulatorem dofinansowania (wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń) zapisany w pliku z rozszerzeniem xls lub xlsx.
     
2. W formie papierowej – w tym celu:
  • wejdź na stronę: psz.praca.gov.pl
  • wybierz opcję TARCZA ANTYKRYZYSOWA a następnie Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców;
  • wydrukuj 2 egzemplarze umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 - zaparafuj wszystkie strony i czytelnie podpisz obydwa egzemplarze umowy o dofinansowanie i klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych;
  • wydrukuj, wypełnij i podpisz wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19;
  • wydrukuj, wypełnij  i podpisz 1 egzemplarz Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (załącznik nr 1 do wniosku);
  • pobierz, a następnie wypełnij Kalkulator spadku obrotów oraz Kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne (wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń – zał. nr 2 do wniosku). Po wypełnieniu wydrukuj i dołącz do wniosku;
  • Wydrukuj wypełnij i podpisz 2 egzemplarze oświadczenia mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane zgodnie z wymogiem wskazanym w art. 15zzb ust. 7 oraz ust. 8 ustawy (załącznik nr 2 do umowy) – oba egzemplarze dołącz do umowy;
  • komplet dokumentów (umowa – 2 egzemplarze, wniosek o udzielenie dofinansowania – 1egzemplarz, formularz informacji…-  1 egzemplarz, wydruk z kalkulatora spadku obrotów oraz z kalkulatora dofinansowania – 1 egzemplarz, oświadczenia mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane – 2 egzemplarze) wyślij pocztą lub złóż komplet dokumentów w zamkniętej kopercie wykorzystując skrzynkę do korespondencji umieszczoną w holu budynku Powiatowego Urzędu Pracy.




 

Wsparcie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020


Menu nawigacji